piątek, 29 marca 2013

Hotelowa Gwarancja Najlepszej Ceny (BRG / BPG)

(ostatnia aktualizacja: 22.09.2016)

Na czym to polega?

Większość sieci hotelowych daje gwarancję na to, że cena noclegu w danym hotelu na ich oficjalnej stronie internetowej nie jest wyższa niż na stronach pośredniczących (np. Booking.com, Agoda.com).
Jeżeli na innej stronie znajdziemy niższą cenę, to oprócz wyrównania stawki do tej niższej, otrzymamy: darmowe punkty, dodatkową zniżkę lub nawet darmową noc!

Gwarancja Najlepszej Ceny (ang. Best Rate GuaranteeBRG) wymaga jednak spełnienia często rygorystycznych warunków, które różnią się w zależności od hotelowej sieci.
Mają natomiast kilka wspólnych zasad, np.:
  • Poprzez stronę sieci hotelowej należy złożyć wniosek BRG (ang. BRG claim) najpóźniej 24 godziny od dokonania rezerwacji w hotelu
  • BRG działa tylko w przypadku: tej samej daty pobytu, dokładnie tego samego typu pokoju (łącznie z typem łóżek, wyżywienia), tej samej stawki (z możliwością anulowania lub nie), takiej samej liczby osób w pokoju
  • Porównywane ceny muszą być w lokalnej walucie hotelu
  • Liczą się tylko ogólnodostępne strony internetowe, a stawki muszą być dostępne również w momencie weryfikacji naszego wniosku

Niższych cen najlepiej szukać korzystając z porównywarki cen - HotelsCombined.com (lub Szukaj.Hotelspotter.pl).


Gwarancja Najlepszej Ceny jest istotna szczególnie dla uczestników programów lojalnościowych. Tylko rezerwując nocleg na oficjalnej stronie hotelu/sieci otrzymujemy za dany pobyt punkty oraz możemy korzystać z przywilejów jakie oferują nam statusy członkowskie.

Poniżej przedstawię programy BRG istotnych sieci hotelowych.


InterContinental Hotels Group


IHG posiada jeden z najbardziej szczodrych programów BRG ze wszystkich hotelowych sieci. Jeśli znajdziemy gdzieś cenę za pokój niższą niż na stronie IHG to cena oczywiście zostanie wyrównana, a do tego za pierwszą noc nic nie zapłacimy. Równie dobrze ta pierwsza noc może być jedyną, także cały pobyt mamy wtedy gratis.

Gwarancja w IHG jest przez to jednak bardzo restrykcyjna.
(uwaga: zmiany w programie z dn. 30.07.2013)
(uwagazmiana w programie z dn. 18.01.2014)

Żeby mieć szansę na jej uznanie, musisz się upewnić, że spełniasz wszystkie poniższe punkty:
  • Dokonałeś rezerwacji hotelu na którejś z oficjalnych stron IHG
  • Cena za pokój oraz całkowity koszt pokoju (z wliczonymi podatkami i opłatami) na innej stronie są niższe niż na stronie IHG
  • Porównujesz ceny w lokalnej walucie hotelu oraz zarówno cena pokoju jak i całkowity koszt pokoju są niższe o co najmniej 1% lub 1 USD (w przeliczeniu) od odpowiednich cen na stronie IHG
  • Złożyłeś wniosek BRG lub skontaktowałeś się telefonicznie w ciągu 24 godzin od dokonania rezerwacji
  • Cena na innej, ogólnodostępnej stronie jest również dostępna dla wszystkich (nie może to być zniżka dla określonych członków, pracowników czy grup, wymagająca skorzystania z kuponu rabatowego itp.)
  • Porównywane pokoje są dokładnie takie same (ten sam standard, takie same typy łóżek) i dla tej samej liczby osób
  • Warunki rezerwacji są takie same (np. brak możliwości anulowania lub bezkosztowe anulowanie przynajmniej do tego samego dnia)
  • Warunki rezerwacji pokoju na innej stronie są wyraźnie opisane i znane przed koniecznością jej dokonania
  • Porównywane stawki dotyczą takiej samej daty, liczby nocy, takiego samego wyżywienia (śniadanie, kolacja), wliczone w cenę są takie same dodatki (bilety wstępu, rozmowy telefoniczne, parking itp.)
  • Czy to jedyny wniosek jaki Ty lub osoba z Twojego gospodarstwa domowego złożyła na dany dzień
  • Jeśli Ty lub ktoś z Twojego gospodarstwa domowego składa więcej niż jeden wniosek BRG na następujące po sobie dni, to hotele są oddalone od siebie o co najmniej 50 mil
  • Jeśli w danym hotelu (lub innym, oddalonym o mniej niż 50 mil) chce się złożyć więcej niż jeden wniosek, to pobyty muszą odbywać się w odstępie co najmniej 14 dni (wcześniej było to 7 dni). (aktualizacja: 10.2015)
Ponadto:
  • Rezerwacje z zaakceptowanym wnioskiem BRG nie mogą być przekazane innej osobie. Podczas zameldowania należy posiadać dokument potwierdzający tożsamość.
Pełny regulamin znajduje się tutaj.

Aktualizacja, 15.06.2016:
Od jakiegoś czasu IHG uznaje porównywanie cen na innych stronach tylko do najniższej ceny danego pokoju na IHG. Oznacza to, że jeśli dostępna jest stawka Advanced (która jest oczywiście niższa niż Best Flexible), to jedynie z nią można porównać ceny w innych serwisach, czyli trzeba by zarezerwować bezzwrotną stawkę na IHG, żeby wysłać wniosek BRG, co jest bardzo ryzykowne i raczej tego nie polecam, bo nie ma gwarancji, że zostanie on uznany, nawet jeśli jesteśmy pewni, że tak powinno być.

Żeby nie ryzykować trzeba więc znaleźć taki termin, dla którego nie ma stawki Advanced na IHG, a najniższą jest Best Flexible. Zdarza się tak przeważnie na krótko przed pobytem (np. do 7 dni), ale też i czasem na odleglejsze terminy.

Drugim problemem możliwości porównywania w IHG tylko do "najniższej ceny" jest to, że praktycznie nie ma możliwości rezerwacji hotelu ze śniadaniem, o ile nie jest ono wliczone w cenę. W końcu jeśli dobierzemy do pokoju śniadanie, to cena wzrośnie, więc już nie jest najniższą dostępną...

Kilka dni temu (czerwiec 2016 r.) IHG sobie jeszcze w warunkach "gwarancji najniższej ceny" umieściło taki zapis: The Best Price Guarantee is not applicable to hotels in Mainland China, Macau, Hong Kong and Taiwan. Czyli już z niej nie skorzystamy w Chinach, Macao, Hongkongu i na Tajwanie...

Podsumowując, w IHG z "gwarancji najniższej ceny" nie skorzystamy jeśli nie zarezerwujemy najniższej możliwej ceny dostępnej na ich stronie. Jeśli chcielibyśmy skorzystać ze zwrotnej stawki lub ze śniadania albo zatrzymać się w jednym z powyższych azjatyckich państw, to niestety ale właściwie gwarancja nie obowiązuje. Czy nie jest to trochę bezsensowne? Pewnie niedługo trzeba będzie rezerwować tylko podstawowe pokoje, bo na lepsze (czyli droższe) też gwarancja przestanie działać... o ile nadal działa.

Powyższe punkty (na szczęście oprócz powyższej aktualizacji) w większości dotyczą również i programów gwarancji najniższej ceny w innych hotelowych sieciach:


Choice (Quality, Comfort Inn, Clarion i inne)


Oferta właściwie równie dobra jak w IHG. Po znalezieniu niższej ceny na innej stronie otrzymujesz wyrównanie stawki oraz pierwszą noc gratis!
Przed wysłaniem wniosku należy dokonać rezerwacji na stronie sieci Choice (lub oficjalnej stronie hotelu).
Zgodnie z regulaminem na jednej rezerwacji może być aż 9 pokoi (i w każdym pierwsza noc za darmo).  Osoby z tego samego gospodarstwa domowego mogą wnioskować o kolejną darmową noc co najmniej po 30 dniach od odbycia pierwszej.
Więcej o programie tutaj.


Hilton (Hampton, DoubleTree, Garden Inn, Conrad, Waldorf Astoria i inne)


Jeśli na innej stronie znajdziesz niższą cenę za taki sam pokój to oprócz wyrównania stawki otrzymasz 50 USD 25% zniżki na całą rezerwację.

Aktualizacja, 22 września 2016 r.: Niestety od 20 września br. przestała obowiązywać zniżka 50 USD, która się przydawała w przypadku niedrogich i krótkich pobytów, bo umożliwiała nawet darmowe pobyty. Ze zmiany powinny się ucieszyć osoby odbywające droższe rezerwacje - od 200 USD w górę. Powyżej tej kwoty nowe zasady gwarancji najniższej ceny są korzystniejsze od poprzednich.

Ciekawe czy po zmianie regulaminu Hilton będzie chętniej odpisywał na wnioski gwarancji, z czym bywało u nich bardzo słabo.

Przed wysłaniem wniosku BRG należy dokonać rezerwacji na stronie Hiltona (lub oficjalnej stronie hotelu). Pełny regulamin znajduje się tutaj.


Marriott (oprócz np. The Ritz-Carlton czy Bvlgari)


Jeśli znajdziesz na innej stronie niższą cenę to oprócz jej wyrównania otrzymasz 25% zniżki na cały pobyt.
Przed wysłaniem wniosku trzeba mieć zrobioną rezerwację na stronie Marriotta (lub oficjalnej stronie hotelu).
Więcej o programie tutaj.


Starwood (Westin, Sheraton, Le Meridien, W, St. Regis i inne)


Oprócz wyrównania stawki otrzymasz 20% zniżki lub 2000 punktów Starpoints (do wyboru).
Nie trzeba dokonywać Trzeba wykonać rezerwację przed złożeniem wniosku BRG. Na jedną rezerwację można wysłać tylko jeden wniosek. (aktualizacja 10.2015)
Więcej o programie tutaj.


Hyatt


Oprócz wyrównania stawki otrzymasz 20% zniżki na pobyt.
Również nie trzeba mieć rezerwacji przed zgłoszeniem wniosku BRG, ale niestety można to jedynie zrobić telefonicznie.
Więcej o programie tutaj.


Club Carlson (Radisson, Park Inn i inne)


Oprócz wyrównania stawki otrzymasz 25% zniżki na pobyt.
Przed wysłaniem wniosku należy dokonać rezerwacji na stronie Club Carlson (lub oficjalnej stronie hotelu).
Więcej o programie tutaj.


Accor (Novotel, Sofitel, ibis, ibis budget i inne)


Oprócz wyrównania stawki otrzymasz 10% zniżki na pobyt.
Trzeba dokonać rezerwacji na stronie Accor (lub oficjalnej stronie hotelu) przed wysłaniem wniosku.
Więcej o programie tutaj (po polsku).

Znaleźliście jakieś konkretne przykłady wykorzystania Gwarancji Najlepszej Ceny? Podzielcie się tym w komentarzach (najlepiej hotelami IHG :)!
Macie jakieś pytania lub nie jesteście pewni czy jest sens robić rezerwację i wysyłać wniosek? Też piszcie, można się wspólnie zastanowić :)


Kliknij, jeśli podobał Ci się wpis: